My Photo
Name:
Location: Oslo, Oslo, Norway

Livet er en reise. Jeg tror at vi mennesker er et produkt av våre opplevelser. Denne bloggen ble først og fremst opprettet som en dagbok for sanselige inntrykk underveis på turer jeg oftest utfører på egenhånd. Høst og tidlig vinter i 2019 la jeg ut på en 10 ukers reise gjennom Malta, Kypros, Libanon, Jordan og Oman. Det meste av turen ble gjennomført på egenhånd. Unntakene var i Jordan der venninne Anne-Kari var sammen med deg de fleste dagene, og Oman der kollega Kristin møtte meg for 10 dager. Jeg fløy av gårde den 12. oktober og kom hjem en mørk, våt og ugjestmild førjulsdag; 20. desember. Så kom 2020 og en pandemi som satte stopper for videre globetrotting. Har i alle fall fått dokumentert en soloreise til Andøya og Vesterålen. Nå er det mer i vente. Et nytt ord er kommet ut av pandemien. Workation. Passer meg utmerket. Har stor tro på at med god planlegging vil jeg kunne reise, oppleve og jobbe samtidig.

Sunday, October 01, 2006

Da jeg våknet


Da jeg våknet i dag
var du ikke her.
Jeg så under puta, men der var det tomt.
Jeg lette etter deg blandt klærne mine,
i brødskuffa og i teboksen, men du var ingen av stedene.

Jeg så etter deg på min lange tur langs elva og i skogen,
men sanset bare elvesusen, eimen av barnåler og vår.
Jeg kikket etter deg på skolen,
men alt jeg fikk med meg var unoter,
marsjerende barneføtter og trommehvirvler.
Jeg lette blant venner,
men der var det bare roastbeef og ostekaker.
Jeg var i ferd med å gi opp
da Van Morrison så brått kom i mot meg:
"I'm a dweller on the threshold
And I'm waiting at the door
And I'm standing in the darkness
I don't want to wait no more"
Da fant jeg deg.
Presis der du hadde vært hele tiden.
Inni meg.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home