My Photo
Name:
Location: Oslo, Oslo, Norway

Livet er en reise. Jeg tror at vi mennesker er et produkt av våre opplevelser. Denne bloggen ble først og fremst opprettet som en dagbok for sanselige inntrykk underveis på turer jeg oftest utfører på egenhånd. Høst og tidlig vinter i 2019 la jeg ut på en 10 ukers reise gjennom Malta, Kypros, Libanon, Jordan og Oman. Det meste av turen ble gjennomført på egenhånd. Unntakene var i Jordan der venninne Anne-Kari var sammen med deg de fleste dagene, og Oman der kollega Kristin møtte meg for 10 dager. Jeg fløy av gårde den 12. oktober og kom hjem en mørk, våt og ugjestmild førjulsdag; 20. desember. Så kom 2020 og en pandemi som satte stopper for videre globetrotting. Har i alle fall fått dokumentert en soloreise til Andøya og Vesterålen. Nå er det mer i vente. Et nytt ord er kommet ut av pandemien. Workation. Passer meg utmerket. Har stor tro på at med god planlegging vil jeg kunne reise, oppleve og jobbe samtidig.

Saturday, July 08, 2006

Marcus' karibiske dagbok

ST THOMAS 10.04.04
I dag har vi kjøpt en såkalt Tropical Ice, og den var utrolig god. Jeg og pappa leste videre om Nokasranet på Domkirkeplassen på samme internettkafé som i går. Det er selvfølgelig den beste av dem alle. Senere reiste vi til en strand som heter Megans Bay. Den var helt utrolig. Vi så fisk og skjell i massevis! Senere på kvelden spilte jeg og pappa sjakk mens Gunvor slappet av. Mamma så på bilder sammen med Mary som driver gjestehuset. Nå begynner det å bli rimelig sent, så nå hopper vi til sengs. Z Z Z ...

ST CROIX 18.04.04
I dag har vi ligget på stranden i 3 timer. Før det kjørte vi til et sted som heter Sandy Point. Der er det et unikt dyreliv. Senere, i 3-tiden, kjørte vi til en regnskog der vi kunne gå tur. Når vi kom frem fikk vi grillet gris og høner + ris og bønner. Når det nærmet seg kvelden kjørte vi tilbake til hotellet. Utenfor satt vi og så på solnedgangen. Når vi hadde dusjet av oss sanden spilte vi kort. Amerikaneren, Grisen og Vri Åtten. Når vi var ferdige hoppet vi i sengene våre og drømte så søtt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home